Příchuť je skutečně z grepu
Naše nové nealkoholické pivo s příchutí grepu se stalo příjemným překvapením. Není divu, že si povedená kombinace chutí piva a opravdového grepu získává stále více příznivců. Při výrobě stačilo „jen“ správně použít dvě poctivě vyrobené základní složky – dobré nealkoholické pivo a příchuť, která je získaná ze skutečných plodů grepu, nikoliv z chemických náhražek.
„Měli jsme k dispozici tři druhy aroma, přírodní, přírodně identické a syntetické. Dodavatel předpokládal, že sáhneme po nejlevnější syntetické verzi, k jeho překvapení jsme ale vybrali tu přírodní. To je opravdový grep. Když jsem poprvé ochutnal, věděl jsem, že je to ono. Není to „sladká limonáda“, ale skutečné příjemně hořké pivo s opravdovou chutí a vůní grepu,“ ohlíží se za vznikem nápoje vrchní sládek a generální ředitel pivovaru Josef Vávra.
Nefiltrovaný Bernard Free Grep Bitter neobsahuje žádné konzervanty a je mírně doslazovaný sladidlem z rostliny stévie. K dostání je ve značkových prodejnách Bernard a podnicích, které čepují pivo Bernard.
Neprobádanou cestou
První vlastní nealkoholické pivo začal Rodinný pivovar Bernard vařit v roce 2006 se zavedením bodového systému pro řidiče s nulovou tolerancí alkoholu. O rok později přišel pivovar s novinkou – jako první začal vyrábět polotmavé nealko Jantar. Vlastní cestou se pivovar vydal i v roce 2009, kdy se mu podařilo otevřít nový segment trhu. Uvedl nealkoholické pivo s přírodní švestkovou šťávou. Úspěšnou Švestku za rok následovala Višeň. K novému trendu se následně připojili další výrobci. Oba nápoje jsou dodnes oblíbenou součástí nabídky pivovaru, letos rodinu nealkopiv rozšířil Grep.
Další zprávy
-
10. července
Největší na světě
Málo se o ní ví, ale je největší svého druhu na světě. V Rajhradě u Brna stojí už 152 let sladovna, ve které vzniká základní surovina pro výrobu našeho piva. Dosud se tu pracuje tradičním způsobem, který je z významné části manuální. „Je to nákladný a pracný způsob, ale takto vyrobený slad je nejvhodnější pro vaření dobrého českého ležáku,“ vysvětluje generální ředitel Sladovny Bernard Josef Vávra. Tradice ovšem nebrání zde využívat nejmodernější technologie pro kontrolu surovin a úspory energií.
O založení sladovny se v roce 1872 zasadila skupina místních rolníků s podporou rajhradských benediktinů. Cílem bylo zajistit si odbyt obilí za výhodné ceny. Sladovna se brzy musela vypořádat s hospodářskou krizí, v roce 1919 pak skoro celá shořela, opravený areál znovu vážně poškodila druhá světová válka, namále měl podnik ještě jednou na sklonku devadesátých let minulého století. Sladovnu určenou k uzavření ale koupil Rodinný pivovar Bernard. „Chtěli jsme mít všechny suroviny pod kontrolou,“ vysvětluje Josef Vávra, proč se se spolumajitelem Rodinného pivovaru Bernard Stanislavem Bernardem v roce 2000 rozhodli sladovnu koupit.
Dnes sladovna ročně zpracuje asi osm tisíc tun kvalitního ječmene z jižní Moravy a z Vysočiny, vyprodukuje šest a půl tisíce tun sladu určeného pro výrobu českého ležáku. „Hlavním odběratelem je Rodinný pivovar Bernard, další slad odebírají desítky menších pivovarů a minipivovarů, část produkce jde na export,“ uvádí Josef Vávra.
Tradice a moderní technologie
Stejně jako před 150 lety tu i dnes ručně rozprostírají máčený ječmen na humnech – podlahách, kde za nízké stabilní teploty zrní klíčí a čeká na další zpracování. Tradiční postupy ale nebrání použití moderních technologií. Zapojení rekuperační jednotky snížilo spotřebu plynu potřebného pro sušení sladu až o polovinu, fotovoltaické panely šetří přírodu i náklady sladovny v energetických špičkách.
Sladovna Bernard je jediná sladovna v České republice, která má supermoderní optický třídič. Kamery třídiče sledují proud ječmene vstupujícího do sladovny. Pokud zaznamenají nestandardní tvar, rozměr nebo biologické napadení, zařízení vadné zrnko nebo nečistotu z obilí proudem vzduchu vyfoukne. „Cílem je minimalizovat přítomnost mykotoxinů a dalších nežádoucích látek ve sladu. Kvalitní suroviny jsou samozřejmě základem pro co nejkvalitnější pivo,“ vysvětluje Josef Vávra, který je také vrchním sládkem největšího odběratele sladu, Rodinného pivovaru Bernard.
-
8. července
Vše o čepování na jednom místě
Jak se starat o trubky, jak správně načepovat pivo, na co si dát pozor…
Krátká videa, srozumitelné texty, spoustu tipů, triků a zkušeností, které vám pomohou k nejlepšímu zážitku z čepovaného piva.
Pojďte na to: www.bernard.cz/kvalita
-
8. dubna
Školení a akce s kolegy v pivovaru
Prostor ve Sládkově sále v pivovaru Bernard je skvělé místo, kde uspořádat teambuilding, netradiční vánoční večírek, firemní školení, akci pro obchodní partnery nebo i menší konferenci. Je vybavený potřebnou audiovizuální technikou a má dostatečnou kapacitu. Akci můžete doplnit zážitkovým programem v pivovaru. O catering se postará tým z naší Pivnice Na Štokách. To vše v srdci Vysočiny, na půl cesty mezi Prahou a Brnem.
Akci můžete doplnit dalším zážitkovým programem, který náš pivovar nabízí. Co třeba degustace piva nebo škola čepování?
Prostor i program vám rádi upravíme na míru podle vašich přání.
Více informací o firemních akcích naleznete ZDE. -
24. dubna
Pivovarem bude znít Dasha
27.5.2024 od 19:00 v Návštěvnickém centru Bernard
Dasha. Její sametový hlas slýcháme v oblíbených televizních a rozhlasových pořadech, ve svém širokém repertoáru má nádherné vlastní i převzaté skladby napříč mnoha žánry – od popu a soulové hudby až k muzikálovým melodiím.
Jsme opravdu rádi, že vás můžeme pozvat na koncert této milé dámy a vynikající zpěvačky, který se odehraje u nás v Návštěvnickém centru Bernard 27. května v 19 hodin. Dashu podpoří elitní muzikanti, kteří se sešli v kapele Pajky Pajk.
Vstupenky zakoupíte online nebo na recepci návštěvnického centra denně od 9 do 20 hodin.Vstupenky na koncert a celý kulturní program naleznete ZDE.
-
8. dubna
Tady mají dobré pivo
To je informace, o kterou zákazník stojí před tím, než si vybere podnik, ve kterém hodlá utišit žízeň. A právě toto doporučení mají nově na svých dveřích více než čtyři stovky restaurací, hospod a barů. Hodnocení jim nedává žádná organizace nebo porota, vysloužily si je od svých zákazníků.
Svůj názor na kvalitu piva lidé sdělují prostřednictvím aplikace Jak Vám dnes chutná Bernard?, kterou loni uvedl do života Rodinný pivovar Bernard. V jednoduchém rozhraní zákazníci přímo u výčepu hodnotí, jak jsou spokojeni s kvalitou piva, a také posílají vzkazy nebo podněty do pivovaru.
„Podnik, který za kvalitu piva získá pozitivní hodnocení od dostatečného množství návštěvníků, dostane certifikát kvality a také samolepku. Hodnocení je uvedeno za předchozí sezonu, provozovatelé tak mají možnost vylepšovat skóre, či získat dostatečné množství reakcí, aby i jejich podnik mohl v následujícím roce nést vzkaz Tady mají dobré pivo,“ říká Tomáš Lipták, ředitel marketingu Rodinného pivovaru Bernard.
Nejčastěji pět hvězdiček
Od spuštění systému v květnu 2023 získalo pivo Bernard desítky tisíc hodnocení. „Jak se ukazuje, velká většina zákazníků je spokojena, devadesát procent hodnocení je pěti hvězdičkami, to znamená nejvyšší hodnocení. Šest procent hodnotících dalo čtyři hvězdičky,“ vyčetl ze statistik Tomáš Lipták.
Informace získané z reakcí zákazníků pivovaru pomáhají zlepšit péči o pivo a jeho podávání. Systém ukazuje, kde je vhodné podpořit či proškolit personál, podívat se, kde jsou v provozovně rezervy, například ve výčepní technice, co lze udělat pro lepší kvalitu podávaného piva. „Systém je zpětnou vazbou a motivací i pro samotné výčepní. A je to jasný vzkaz našim zákazníkům, že nám opravdu záleží na kvalitě piva, které se k nim dostává. Špičkové a správně podávané pivo je náš hlavní prodejní argument,“ dodává Zdeněk Šípek, obchodní ředitel Rodinného pivovaru Bernard.
-
8. dubna
Návštěvnické centrum je Stavbou roku
Prestižní ocenění jsme získali v konkurenci více než stovky nominovaných staveb. Za to, že můžeme naše pivo a značku prezentovat v tak krásném a oceňovaném objektu, vděčíme architektu Petru Bernardovi, architektce interiérů Barbaře Bencové, projektantům Studia A a generálnímu dodavateli stavby, kterým byla firma Podzimek a synové.
Centrum má nejlepší web
Naše návštěvnické centrum má nejlepší firemní web. Rozhodli o tom porotci soutěže WebTop100. Je to již třetí společné vítězství s našimi kamarády z FG Forrest, kteří se nám už 13 let starají také o web pivovaru. Nejlepší web kategorie malých a středních firem má adresu www.navstivtebernard.cz
Návštěvnické centrum Bernard v roce 2023
- v Pivnici Na Štokách jsme obsloužili 90 131 osob
- celkem se v návštěvnickém centru prodalo 1 274 hl piva
- nalili jsme 3 135 malých panáků pivní pálenky
- prohlídku pivovaru absolvovalo 16 882 osob
- uspořádali jsme 405 akcí pro menší i velké skupiny hostů
- na rozhlednu se vyšplhalo 9 310 osob
Křtěný pivem
Měli jsme tu křtiny chlapečka, který dostal krásné, zvučné jméno Bernard. Křest proběhl stylově v Sládkově sále, po prohlídce pivovaru a po degustaci. Kmotrem se stal náš pivní specialista a průvodce Zbyněk Mach, který k tomu použil, jak jinak, Sváteční ležák Bernard. Malému Bernardovi přejeme do života samozřejmě jen to nejlepší, štěstí, zdraví a ať roste jako z piva.